Ekonomi

GM Cruise, ABD’deki kaza soruşturmasının ardından reform sözü verdi

GM’nin otonom araç yan kuruluşu Cruise, şu anda 2 Ekim’de meydana gelen bir olayla ilgili olarak ABD Adalet Bakanlığı ve Menkul Kıymetler ve Borsa Komitesi (SEC) tarafından soruşturma altında. Olayda, Cruise robotaksisi bir yayayı sürükledi. başlangıçta başka bir araba çarptı. Mağdurun durumuna ilişkin ayrıntılar ve hükümet soruşturmalarının kapsamı açıklanmadı.

Cruise, yakın tarihli bir blog gönderisinde soruşturmaları kabul etti ve ayrıca kazayla ilgili “liderlik başarısızlığı” olarak tanımlanan durumla ilgili organizasyonel reformlar sözü verdi. Şirket, hukuk firması Quinn Emanuel’den bir güvenlik incelemesi talep etti ve bu incelemede Cruise yönetiminin veya çalışanlarının kazayla ilgili olarak düzenleyici makamlardan kasıtlı olarak yanılttığına veya bilgileri gizlediğine dair hiçbir kanıt olmadığı sonucuna vardı. Bu soruşturma, şirketin genel kurumsal kültürü veya protokollerinden ziyade kazanın koşullarına odaklandı.

Mühendislik firması Exponent (NASDAQ:EXPO) tarafından yürütülen ek bir teknik değerlendirme, Cruise aracında haritalama hataları ve bir yaya ile çarpışmanın yandan çarpma olarak yanlış sınıflandırıldığını tespit etti. Bu bulguların ardından Cruise yazılımını güncelledi. Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi de kazayı araştırıyor.

Blog yazısı, yetersiz süreçler, zayıf muhakeme, hükümet yetkililerine karşı düşmanca tutum ve düzenleyici gerekliliklerin anlaşılmaması dahil olmak üzere Cruise’daki birçok iç soruna işaret etti. Firmanın düzenleyici makamlarla yapacağı toplantılar öncesinde şirket içinde 100’den fazla kişinin olaydan haberdar olduğu ortaya çıktı.

Kazadan bu yana Cruise, dokuz yöneticinin görevden alınması, CEO’sunun ve kurucu ortağının istifası ve iş gücünde %25’lik bir azalma dahil olmak üzere önemli değişiklikler geçirdi. Kaliforniya yetkilileri, Cruise’un eyalette otonom araç çalıştırma lisansını iptal etti ve şirket, kazanın ayrıntılarını tam olarak açıklamadığı için 1,5 milyon dolara kadar para cezasıyla ve ek cezalarla karşı karşıya kalabilir.

Cruise’un kazaya tepkisi, blog yazısında düzenleyiciler, medya ve halkla ilişkilerde deneyimsiz bir şirketin yaptığı bir dizi yanlış adım olarak tanımlandı. Şirket başlangıçta düzenleyicilere yayanın 20 feet sürüklenmesi gibi gerçek bağlam olmadan çarpışma sahneleri sağladı. Düzenleyicilerle yapılan üç toplantı sırasında yaşanan teknik sorunlar, görüntülerin tam olarak izlenmesini engelledi ve şirketin bu sorunları çözmeye çalışmadığı bildirildi.

Hukuk firması Quinn Emanuel, soruşturma kapsamında 88 kişiyle görüştü ve 200.000 belgeyi inceledi. Bir zamanlar Kaliforniya, Teksas ve diğer eyaletlerde yüzlerce insansız robotaksi çalıştıran Cruise, değerli gelir elde etmeyi ve teknolojisini daha geniş bir dağıtım için geliştirmeyi umuyordu. Şirket, halka açık sokak testlerine devam etme niyetini dile getirdi ancak bunun nerede ve ne zaman yapılacağını belirtmedi.

GM, Cruise’a yılda yaklaşık 2 milyar dolar yatırım yapmaya devam ediyor ve GM CEO’su Mary Barra’nın Haziran ayında belirttiği gibi, bunu 2030 yılına kadar yıllık 50 milyar dolar gelir elde etme potansiyeline sahip büyük bir büyüme fırsatı olarak görüyor. Cruise yöneticilerinin, raporu tartışmak ve uygun bir para cezasının belirlenmesine yardımcı olmak üzere 6 Şubat’ta Kaliforniya Kamu Hizmetleri Komisyonu huzuruna çıkması planlanıyor. Cruise 75.000 dolarlık bir uzlaşma önerirken komisyon daha yüksek bir cezayı değerlendiriyor.

Cruise’un operasyonları şu anda askıya alınmışken, Alphabet’in (NASDAQ: GoogleRakip Waymo’nun otonom araçları, Los Angeles ve diğer şehirlere genişleme planları ile birlikte hâlâ San Francisco sokaklarında görülebiliyor.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zeka desteğiyle oluşturulmuş, tercüme edilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şartlar ve Koşullarımıza bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu